Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

BIP WiMBP

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie

Licznik odwiedzin

Stronę odwiedzono:
26825009 razy

Pogoda

Swiat Pogody .pl

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

 


 


Kierunek Interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego

Współpraca z

Współpraca z

Współpraca z

SBP

DKK

Kalendarz wydarzeń

Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Logowanie do SOWA2

 

Przeszłość w pamiątkach ukryta

Academica - Cyfrowa Biblioteka Publikacji Naukowych

System informacji prawnej Legalis

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Zapytaj bibliotekarza

fb WiMBP

 

Aktualności

SZKOLENIE WARSZTATOWE "Trudny klient, trudna sytuacja w bibliotece..."

27-11-2018

26 listopada 2018 r. w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Rzeszowie odbyło się szkolenie warsztatowe "Trudny klient, trudna sytuacja w bibliotece..." przeznaczone dla bibliotekarzy z bibliotek samorządowych powiatu rzeszowskiego.   


Celem szkolenia było wzmocnienie umiejętności komunikacyjnych bibliotekarzy w trudnych sytuacjach, w bezpośrednim kontakcie z użytkownikami bibliotek publicznych. Jak również podniesienie kompetencji pracowników bibliotek w pracy z trudnymi klientami oraz dostarczenia wiedzy na temat profesjonalnej obsługi użytkowników bibliotek samorządowych.


Szkolenie otworzyła pani Lucyna Różnowicz - instruktor ds. bibliotek samorządowych powiatu rzeszowskiego WiMBP w Rzeszowie. Zajęcia warsztatowe poprowadziła pani Beata Tarnowska - bibliotekarka i trenerka z Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu. Pierwsza część szkolenia dotyczyła zagadnień komunikacji międzyludzkiej (werbalnej i niewerbalnej). Bibliotekarze pracując w grupach, ćwiczyli jak rozmawiać z użytkownikiem biblioteki. Wzięli także udział w teście na zdiagnozowanie umiejętności słuchania: "Czy jesteś dobrym słuchaczem".

 

W części drugiej uczestnicy warsztatów definiowali  kogo nazywamy "czytelnikiem trudnym" i uczyli się, jak rozmawiać z takimi czytelnikami, m. in. w sytuacji skargi, krytyki, odmowy. Ćwiczenia w grupach i dyskusja moderowana dotyczyła także, stawiania granic w trudnych sytuacjach w kontaktach z użytkownikami bibliotek publicznych, jak robić to bezkonfliktowo.

 

Część trzecia szkolenia była poświęcona asertywności. Jakich technik komunkacyjnych używać w interakcji z czytelnikiem, szczególnie tym trudnym, aby w asertywny sposób łagodzić sytuacje konfliktowe.
 

Reasumując, nabyte przez bibliotekarzy z bibliotek samorządowych powiatu rzeszowskiego na szkoleniu warsztatowym umiejętności praktyczne dotyczące zagdanień komunikacji międzyludzkiej pomogą wzmocnić ich kompetencje w tym zakresie oraz będą wskazówką, jak w sposób profesjonalny, ale też asertywnie obsługiwać użytkowników w ich lokalnych bibliotekach publicznych.

 

Lucyna Różnowicz – instruktor 

ds. bibliotek samorządowych powiatu rzeszowskiego      


 

 

 

 

 

 

 

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: