Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

BIP WiMBP

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie

Licznik odwiedzin

Stronę odwiedzono:
26828626 razy

Pogoda

Swiat Pogody .pl

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

 


 


Kierunek Interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego

Współpraca z

Współpraca z

Współpraca z

SBP

DKK

Kalendarz wydarzeń

Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Logowanie do SOWA2

 

Przeszłość w pamiątkach ukryta

Academica - Cyfrowa Biblioteka Publikacji Naukowych

System informacji prawnej Legalis

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Zapytaj bibliotekarza

fb WiMBP

 

Aktualności

WARSZTATY KLANZY "CZYM SKORUPKA ZA MŁODU NASIĄKNIE"

04-12-2009

Warsztaty rozpoczęła Pani Halina Piotrowska, dyrektor WiMBP w Rzeszowie witając uczestników i wyrażając zadowolenie, iż tak liczna grupa bibliotekarzy z powiatu rzeszowskiego miała możliwość skorzystania z twórczych i rozwijających warsztatów. Zajęcia warsztatowe metodą pedagogiki zabawy poprowadziła dr Grażyna Sobieska - trener  Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów Klanza. Oddział Warszawski. W spotkaniu wzięło udział 24 bibliotekarzy z powiatu rzeszowskiego.

 

Zakres tematyczny warsztatów

 

„CZYM SKORUPKA ZA MŁODU NASIĄKNIE...”

 

1. Metody integracyjne w pracy z grupą

 

2. Zalety książek dla dzieci

 

3. Informacja o książkach-laureatkach nagród literackich

 

4. Strategia oswajania lęków dziecięcych poprzez zabawę

    i działania twórcze 

 

5. Teoretyczne podstawy aktywnej pracy z tekstem literackim;

    wykorzystanie pedagogiki zabawy, dramy i wybranych

    elementów treningu twórczości   

 

W zajęciach warsztatowych wykorzystano m. in. takie teksty jak:

  •  Bajki Misia Uszatka Czesława Janczarskieg
  • Bułeczka Jadwigi Korczakowskie
  • Zasypianki za dwa złote Anny Onichimowskiej
  • wiersze Doroty Gellner, Ewy Szelburg-Zarembiny

  

Wśród propozycji form pracy z najmłodszym użytkownikiem wykorzystano m in.

  • rysunek /galeria obrazów sztuki współczesnej/
  • taniec np. specnerin /angielski taniec kończący wiele działań/
  • śpiew
  • scenki teatralne
  • tzw. zabawy paluszkowe
  • zabawy z kolorową chustką Klanzy
  •  wykonanie lalki przy użyciu drewnianej łyżki i materiałów krawieckich    

    

Celem zajęć warsztatowych było rozwinięcie wśród uczestników umiejętności

  • nawiązania dobrego kontaktu podczas pracy z grupą dzieci i pomiędzy nimi z wykorzystaniem zabaw integracyjnych
  • stworzenia dobrej atmosfery /życzliwości, otwartości, akceptacji i szacunku dla każdego uczestnika spotkania/
  • ustalania zasad pracy w grupie i wprowadzania ich, po akceptacji przez wszystkich
  •  celowego wykorzystania przestrzeni, zwracania uwagi na estetykę otoczenia
  • tworzenia warunków do uczenia się przez działanie
  • tworzenia warunków do uczenia się przez działanie, przeżywanie, odkrywanie
  • animowania do rozwiązywania problemów z pomocą metod aktywizujących
  • dbania o relaks, dobre samopoczucie uczestników i radosną atmosferę spotkań
  • wykorzystania tańca w grupie, ruchu, muzyki, zaskakujących sytuacji do wzmacniania energii lub wyciszenia emocji
  • dbania o przebieg procesu grupowego i stopniowanie emocji w każdym działaniu z wyraźnym początkiem i zakończeniem
  • rzetelnego wykorzystania czasu przeznaczonego na spotkanie
  • stosowania informacji zwrotnych /zwracania uwagi na znaczenie i umiejętność życzliwego przekazu własnych odczuć w danym czasie i miejscu, podkreślanie dobrych cech i wskazywanie słabych nie w formie krytyki, ale informacji o spostrzeżeniach przydatnych do refleksji o tym co warto zmienić/
  • doceniania każdego włożonego trudu /nie zapominanie o podziękowaniach, sympatycznym wręczaniu dyplomów/
  • wykorzystania różnych środków - prostych i łatwych do zdobycia a umożliwiających twórcze działanie

 

           Uczestnicy warsztatów bardzo chętnie i kreatywnie brali udział w zajęciach prowadzonych przez panią Grażynę Sobieską. Trenerowi i grupie udało się stworzyć miłą, ciepłą, serdeczną atmosferę, która sprzyjała wspólnym działaniom i integracji. Można powiedzieć, iż była to nauka poprzez zabawę,  dająca satysfakcję wszystkim biorącym udział w warsztatach.

 

           Reasumując bibliotekarze powiatu rzeszowskiego poznali wiele ciekawych, nowych form pracy do  zastosowania w zajęciach z najmłodszym użytkownikiem bibliotek z którym pracują na co dzień. Rozwinęli i ugruntowali swoje umiejętności w zakresie pedagogiki zabawy.

 

oprac. Lucyna Różnowicz - instruktor ds.

bibliotek samorzadowych powiatu rzeszowskiego

 

 

 

 

 

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: