Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

BIP WiMBP

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie

Licznik odwiedzin

Stronę odwiedzono:
26851077 razy

Pogoda

Swiat Pogody .pl

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

 


 


Kierunek Interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego

Współpraca z

Współpraca z

Współpraca z

SBP

DKK

Legimi

 

Logowanie do SOWA2

 

Deklaracja dostępności

Przeszłość w pamiątkach ukryta

Academica - Cyfrowa Biblioteka Publikacji Naukowych

System informacji prawnej Legalis

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Kalendarz wydarzeń

Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Zapytaj bibliotekarza

fb WiMBP

 

Archiwum wydarzeń 2009

TYDZIEŃ BIBLIOTEK - „Wędrówki książek”

14-05-2009

    Czy zastanawialiście się czasami, jaką drogę pokonuje każda książka zanim trafi z księgarni na regał w bibliotece? Odpowiedzi na to właśnie pytanie szukali uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 10, którzy odwiedzili nas 13 maja razem z opiekunką panią Agnieszką Drewniak.

 

    Już na pierwszym etapie takiej podróży, bardzo ważną rolę odgrywa bibliotekarz. To on musi zadecydować, jakie książki mogłyby się spodobać dzieciom odwiedzającym bibliotekę. Dlatego razem udaliśmy się do pobliskiej księgarni. Tam, dzięki pomocy uprzejmych pań sprzedających książki, pomocnicy bibliotekarza wybrali kilka tytułów.

 

    Na drugim etapie tej wędrówki, należy uważnie oglądnąć i sklasyfikować książki, a więc oznaczyć, do jakiej grupy należą: literatury pięknej czy może popularnonaukowej? Potem trzeba oznaczyć, przez kogo książki mogą być czytane. Czy przez dzieci najmłodsze (poziom I), nieco starsze (poziom II) czy może nastolatki (poziom III i IV)? Po wspólnym podjęciu decyzji, oznaczyliśmy książki i wpisaliśmy je do inwentarza. Nie zapomnieliśmy o cenie i miejscu wydania. To trudne zadanie i dlatego zajęło nam dużo czasu.

 

    Z kolejnym etapem – opieczętowaniem książek, dzieciaki poradziły sobie błyskawicznie. Czy jest ktoś, kto nie lubi przybijać pieczątek? Za to podczas przycinania folii do oprawy książek, trzeba się było nieźle nagimnastykować! Niełatwo odciąć równy kawałek i tak przykleić do książki, aby nie wybrudzić rąk specjalnym klejem do papieru.

 

    Kolejnym ważnym etapem, jest napisanie karty książki. To mała biała karteczka, którą bibliotekarz wyjmuje z wypożyczanej książki. Dawniej, aby można było znaleźć książkę w bibliotece, pisało się tylko kartę katalogową. Obecnie, poza tradycyjnymi katalogami tworzy się opisy katalogowe w bazie. My próbowaliśmy sił w tworzeniu tradycyjnych kart katalogowych.

 

    No, a teraz można się wreszcie pochwalić oprawioną, sklasyfikowaną i opieczętowaną własnoręcznie książką!

 

    Końcowym przystankiem wędrujących, pięknie oprawionych, opisanych i sklasyfikowanych książek jest regał biblioteczny. Jednak nie tym razem. W nagrodę - Młodzi Pomocnicy Bibliotekarza mogli je wziąć do domu.

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: