„REKSIO ORAZ INNE PSIAKI TO KOCHANE SĄ ZWIERZAKI!”
08-02-2011
Forma: plastyczna, twórczości własnej, grupowa, ruchowa.
Metoda: czynna, oglądowa, zabawowo-naśladowcza.
Pomoce: maskotka Reksia, książki o Reksiu, rysunki z Reksiem, brystol, kredki, blok rysunkowy.
Przebieg zajęć:
- Powitanie dzieci i rozmowa sytuacyjna wokół zagadnień związanych z psami domowymi.
- Jakie znamy pieski – bohaterów naszych bajek (Clifford, Pluto, Scooby-Doo, Idefix, Huckleberry, Goofy, Droopy, Astro, Lessie, Szarik i oczywiście nasz polski Reksio)
- Przywołanie Reksia.
- Zabawy ruchowe z Reksiem mi. in. „Smutny piesek – wesoły piesek”
- Czytanie fragmentu tekstu z książki o Reksiu pt. „Wesołe podwórko”.
- Zamienienie dzieci w pieski zaklęciem (Dzieci z Przedszkola MIŚ – Mróweczki grupa 4-latków)
- Malowanie obrazka do słów wiersza o psie (Dzieci z Przedszkola MIŚ Pszczółki i Biedronki grupy 5-latków).
- Nadanie przez dzieci imion narysowanym przez siebie pieskom.
- Podziękowanie za wspólną zabawę i wręczenie przedszkolakom notesików.
- Pamiątkowe zdjęcia z Reksiem.