Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

BIP WiMBP

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie

Licznik odwiedzin

Stronę odwiedzono:
26871609 razy

Pogoda

Swiat Pogody .pl

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

 


 


Kierunek Interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego

Współpraca z

Współpraca z

Współpraca z

SBP

DKK

Legimi

 

Logowanie do SOWA2

 

Deklaracja dostępności

Przeszłość w pamiątkach ukryta

Academica - Cyfrowa Biblioteka Publikacji Naukowych

System informacji prawnej Legalis

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Kalendarz wydarzeń

Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Zapytaj bibliotekarza

fb WiMBP

 

Archiwum wydarzeń 2017

Uczniowie w świecie niewidomych – zajęcia biblioterapeutyczne w Oddziale dla Dzieci i Młodzieży – relacja

24-04-2017

Uczniowie w świecie niewidomych – zajęcia biblioterapeutyczne –

Oddział dla Dzieci i Młodzieży

 

 

21 kwietnia 2017 r. bibliotekę odwiedzili pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Rzeszowie. Dzieci zapoznały się z zasadami korzystania z biblioteki i księgozbiorem. Zachwycone książkami zapowiedziały, że na pewno bardzo szybko wrócą z rodzicami, by się zapisać i móc wypożyczać ulubione książki.

 

Okazją do drugiej części zajęć była „Czarna książka kolorów”, wyjątkowa publikacja o Tomku, niewidomym chłopcu. Jednak to, że Tomek nie widzi, nie oznacza, że nie potrafi wyobrazić sobie świata wokół siebie. Przeciwnie – odczuwa go zupełnie inaczej, wszystkimi zmysłami oprócz wzroku: smakiem, węchem, dotykiem. Postać Tomka stała się okazją do pogadanki o osobach niewidomych i uświadomieniu dzieciom, jak się wobec nich zachować. Uczniowie dowiedzieli się, że takie osoby poruszają się z białą laską, poznały historię tego przedmiotu. Największe zainteresowanie wzbudził pies-przewodnik, a fakt, że szkolenie takiego psa trwa prawie dwa lata, było powodem szczerego zdziwienia. Uczniowie poznali także podstawowe zasady, jak należy się wobec niego zachowywać: nie wolno go głaskać, rozpraszać, mówić do niego – jest to zwierzę, które jest w pracy i musi nieustannie zachować czujność. Dzieci dowiedziały się też, że osoby niewidome mają swój alfabet, dzięki któremu potrafią „czytać rękami”, po dotyku rozpoznają też pieniądze.

 

W drugiej części zajęć na uczniów czekały rozmaite zadania, dzięki którym musiały poradzić sobie bez zmysłu wzroku. Musiały z zamkniętymi oczami podejść do kolegi, który woła ich po imieniu, odpowiadały, z czym kojarzą im się dane kolory, poznawały przedmioty po smaku, zapachu i dotyku.

 

Celem zajęć było uświadomienie uczniom, że wśród nas funkcjonują osoby niepełnosprawne i potrafią sobie dobrze radzić. Oswaja to dzieci z innością i pokazuje, że wszyscy jesteśmy tacy sami, niezależnie od wad i pewnych ograniczeń.

 

Magdalena Kuźniar


-------------------------------------------------------------------------


GALERIA

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: