Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

Pogoda

Swiat Pogody .pl

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

 


 


Kierunek Interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego

SBP

DKK

Przeszłość w pamiątkach ukryta

Academica - Cyfrowa Biblioteka Publikacji Naukowych

System informacji prawnej Legalis

Zapytaj bibliotekarza

DKK w Jarosławiu

"Jak pokochać centra handlowe”

18-09-2020

Po długiej przerwie nieobecności, spowodowanej trwającą pandemią i środkami ostrożności panie z Dyskusyjnego Klubu Książki mogły się wspólnie spotkać na omówieniu książki Natalii Fiedorczuk „Jak pokochać centra handlowe”.

 

Na miejsce naszych rozmów wybrałyśmy park im. Baśki Puzon, aby wykorzystać świeże powietrze i ładną pogodę. Już na początku dyskusji ważną kwestią było dookreślenie tytułu. Nie dotyczy on bowiem problemu zakupoholizmu, lecz związany jest z miejscem spotkań młodych matek szukających odskoczni od przytłaczającej ich codzienności. Debiut Natalii Fiedorczuk zaskoczył wielu, więc za chłodną analizę przedstawienia problemu macierzyństwa dostała w 2016 roku Paszport Polityki. Autorka opisuje różne historie kobiet zmagających się z tzw. baby blues, czyli obniżeniem nastroju występującego do 4 tygodni po narodzinach. Doświadcza go ponoć około 70-80 procent matek. Kobiety boją się o tym mówić, aby ktoś nie pomyślał: dopiero urodziła i już sobie nie radzi? To co z niej będzie za matka? Pogłębiający się stan może prowadzić do depresji poporodowej, która charakteryzuje się wyobcowaniem, poczuciem winy, zmęczenie dzieckiem, czasem wściekłością. Przy współczesnych wysokich oczekiwaniach, poczuciu obowiązku spełnienia się w roli matki i żony, młode kobiety poszukują ucieczki chociażby do centrów handlowych. Książka „Jak pokochać centra handlowe” nie jest poradnikiem wskazującym właściwe zachowania ani krytycznie nie ocenia postępowania matek. Każe jednak czytelnikowi głębiej spojrzeć na przesłodzony temat macierzyństwa i bagatelizowane dotychczas wołanie kobiet o pomoc. W konsekwencji daje to możliwość spojrzenia na ich rzeczywistość innym okiem.

Aneta Zgryźniak

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: