Stronę odwiedzono:
26826317 razy
|
„Profesjonalna obsługa czytelnika z uwzględnieniem trudnych sytuacji” – relacja ze szkolenia dla bibliotekarzy
W dniu 18 października 2022 r. w pracowni szkoleniowej WiMBP w Rzeszowie przy ul. Langiewicza 17 odbyło się kolejne szkolenie w ramach projektu „Czas kryzysu. Siła kompetencji - cykl szkoleń dla bibliotekarzy z województwa podkarpackiego”. Warsztaty poprowadził Adam Zajchowski, trener biznesu, szkoleniowiec, specjalizujący się przede wszystkim w strategiach dotyczących motywacji oraz profesjonalnej obsłudze klienta.
Głównym celem szkolenia dla bibliotekarzy było przybliżenie teorii komunikacji z uwzględnieniem specyfiki pracy z czytelnikiem, praktyczne wykorzystanie narzędzi związanych z komunikacją, mową ciała, asertywnością, a także poznanie metod niwelowania stresu i łagodzenia sytuacji konfliktowych.
Bibliotekarze podczas warsztatów dowiedzieli się, jak formułować komunikaty budujące porozumienie z czytelnikiem, jak umiejętnie konwersować w trudnych sytuacjach, jakich słów i formuł używać, a jakich unikać podczas obsługi użytkownika. Uczestnicy mieli również możliwość udziału w symulacjach prezentujących trudne sytuacje w kontakcie z czytelnikami. Praktyczne wykorzystanie technik dobrej komunikacji podczas inscenizacji pozwoliło na zaakcentowanie dobrych praktyk i metod wygaszania konfliktu oraz sposobów radzenia sobie ze stresem.
Ostatnim etapem szkolenia było wypełnienie „mapy asertywności” przez bibliotekarzy oraz wskazanie zachowań asertywnych, pozwalających na wyznaczenie bezpiecznych, własnych granic w trudnych, stresujących sytuacjach.
Szkolenie „Profesjonalna obsługa czytelnika z uwzględnieniem trudnych sytuacji” zostało sfinansowane ze środków województwa podkarpackiego w ramach projektu „Czas kryzysu. Siła kompetencji - cykl szkoleń dla bibliotekarzy z województwa podkarpackiego”.
Marcelina Janisz
Dział Instrukcyjno-Metodyczny
-----------------------------------------------------------
GALERIA