Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

BIP WiMBP

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie

Licznik odwiedzin

Stronę odwiedzono:
26826317 razy

Pogoda

Swiat Pogody .pl

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

 


 


Kierunek Interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego

Współpraca z

Współpraca z

Współpraca z

SBP

DKK

Logowanie do SOWA2

 

Deklaracja dostępności

Przeszłość w pamiątkach ukryta

Academica - Cyfrowa Biblioteka Publikacji Naukowych

System informacji prawnej Legalis

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Kalendarz wydarzeń

Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Zapytaj bibliotekarza

fb WiMBP

 

Aktualności

„Profesjonalna obsługa czytelnika z uwzględnieniem trudnych sytuacji” – relacja ze szkolenia dla bibliotekarzy

18-10-2022

 

„Profesjonalna obsługa czytelnika z uwzględnieniem trudnych sytuacji” – relacja ze szkolenia dla bibliotekarzy

 

W dniu 18 października 2022 r. w pracowni szkoleniowej WiMBP w Rzeszowie przy ul. Langiewicza 17 odbyło się kolejne szkolenie w ramach projektu „Czas kryzysu. Siła kompetencji - cykl szkoleń dla bibliotekarzy z województwa podkarpackiego”. Warsztaty poprowadził Adam Zajchowski, trener biznesu, szkoleniowiec, specjalizujący się przede wszystkim w strategiach dotyczących motywacji oraz profesjonalnej obsłudze klienta.  

 

Głównym celem szkolenia dla bibliotekarzy było przybliżenie teorii komunikacji z uwzględnieniem specyfiki pracy z czytelnikiem, praktyczne wykorzystanie narzędzi związanych z komunikacją, mową ciała, asertywnością, a także poznanie metod niwelowania stresu i łagodzenia sytuacji konfliktowych.

 

Bibliotekarze podczas warsztatów dowiedzieli się, jak formułować komunikaty budujące porozumienie z czytelnikiem, jak umiejętnie konwersować w trudnych sytuacjach, jakich słów i formuł używać, a jakich unikać podczas obsługi użytkownika. Uczestnicy mieli również możliwość udziału w symulacjach prezentujących trudne sytuacje w kontakcie z czytelnikami. Praktyczne wykorzystanie technik dobrej komunikacji podczas inscenizacji pozwoliło na zaakcentowanie dobrych praktyk i metod wygaszania konfliktu oraz sposobów radzenia sobie ze stresem.

 

Ostatnim etapem szkolenia było wypełnienie „mapy asertywności” przez bibliotekarzy oraz wskazanie zachowań asertywnych, pozwalających na wyznaczenie bezpiecznych, własnych granic w trudnych, stresujących sytuacjach.   

 

Szkolenie „Profesjonalna obsługa czytelnika z uwzględnieniem trudnych sytuacji” zostało sfinansowane ze środków województwa podkarpackiego w ramach projektu „Czas kryzysu. Siła kompetencji - cykl szkoleń dla bibliotekarzy z województwa podkarpackiego”.

 

Marcelina Janisz
Dział Instrukcyjno-Metodyczny

-----------------------------------------------------------

GALERIA

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: